SUVENIRI PUNI USPOMENA

 


 Na fotografijama su suveniri  u koje je utkano mnogo ljubavi i truda

Podmetač za tanjire (veliki)

 

Naime, svi koji su ispraćali i dočekivali goste iz inostranstva, svi koji imaju drage ljude širom sveta razumeju da je odabir poklona zahtevan posao.Odabrati nešto što predstavlja našu zemlju, što se može lako transportovati, što će simbolikom preneti emocije koje kroz poklon šaljemo, itd itd... 

Tražeći poklon za porodicu koja mi je mnogo ali zaista mnogo obeležilai ulepšala  život, na mnogo nivoa, nisam uspevala da nađem neki koji će oslikati tačno ono što sam htela. Našu zemlju, naše kulturno nasleđe naše crkve, naše spomenike, naše voćkice, sireve, sve što može da slikom dočara lepotu i bogatstvo naše zemlje. 

Jedan štampar mi je pomogao tako što mi je rekao da za dizajniranje i pripremu za štampu karte Srbije i svega što sam htela da se na njoj nađe mi treba oko desetak hiljada evra :)  Mislila sam da se šali.... Sednem i počnem da crtam u programu koji razumeju mašine za štampu. Nije to bio mali posao ali je motivacija bila velika.. Sada sam mu zahvalna do neba :) 

 

 

Dizajn sadrži motive kulturnog i prirodnog bogatstva Srbije.Na njemu se nalazi oko 120 motiva od Gračanice do Pančićeve omorike, od Vuka do spomenika u Šumaricama, od Jagodinskog piva do vetrenjače i suncokreta, od krčaga sa vinom i grožđem do Hrama Svetog Save i još mnogo toga.... 

Stolnjak krasi domove na 3 kontineta, za sada :)

Stolnjak Srbija suvenir
 

Stolnjak Srbije štampan na satenu.   

Pored gorepomenutih motiva sadrži i četri tipa tradicionalnih kuća u Srbiji kao i vajate. 

 

 

 

 

 

Nakon stolnjaka, ređale su se i druge ideje. Spoj modernog upotrebnog predmeta i tradicije - lap top torbe sa zlatovezom. U realizaciji ove ideje pomogle su žene iz Nove Varoši iz Udruženja „Stari zanati za novo doba – Nova Varoš“. Beskrajno sam im zahvalna. Torbe od pliša, šivene i vezene njihovim veštim rukama se nalaze u više od 15 domova dragih ljudi širom sveta. 

 
Ali priča nije gotova.... Naime, kao zaljubljenik u vintidž stolnjake, a uzor mi je bio stolnjak Australije koji je kao poklon dospeo do mene, tragala sam za štamparijom koja će mi odštampati stolnjak na lanenom platnu. Problem sa kojim sam se susrela je da u Srbiji nisam mogla da je nađem. Najbliže nama, štamparije velikih formata na lanenom platnu su bile u Grčkoj, tako mi je bar čika Google rekao.

Verujući guglu, krenem da kontaktiram štampare u Grčkoj. Slala sam mejlove na par adresa, većinom bezuspešno, dok se jednog dana nije javio jedan štampar. Započeli smo komunikaciju, planirali saradnju, kako se nalazio u turističkom mestu, odlučim da krenem na put i ..... danas je to moj suprug :)

Imao je štampariju i štampao na kamenu, drvetu, na čemu god želite,  ali nije imao mašine za štampu na velikom formatu  :)  To smo pronašli u Solunu. 



Tako su moji suveniri, inspirisani poklonom iz Australije, namenjeni i od srca urađeni porodici Floss iz Ajove, doveli do čoveka mog života u Grčkoj, putovali još koje kuda, i ko zna gde će još :) 

 A u nastavku su fotografije suvenira koje izrađuje moj suprug u Plomariju. 

Motiv na kamenu

Pored prikazanih suvenira na kamenu i drvetu ima i drugih suvenira.... no, najbolje je da dođete, odmorite se u Plomariju i istražite šta sve ovo malo mesto pruža :)  

Коментари